KENZO: moderní duše země vycházejícího slunce

Mezi světové špičky v oblasti návrhářství, parfémů a módního stylu patří, v posledních více než třiceti letech, slavná značka Kenzo. Její tvůrce, neotřelý a drzý návrhář Kenzo Takada, tak do evropského šarmu a vkusu přinesl nádech krásného a tajemného světa Japonska, který všem rychle učaroval.

Kenzo Takada se narodil v roce 1939 a již od útlého dětství se mu líbila móda. Tento svět mu učaroval zejména ze stránek časopisů jeho starších sester. Roku 1958 se přihlašuje jako jeden z prvních chlapců na nově otevřenou část umělecké školy Bunka Fashion College v Tokiu, která byla do té doby vyhrazena převážně ženám. Hned po obdržení diplomu se roku 1964 přesouvá do Paříže a snaží se na sebe upozornit návštěvami módních přehlídek, kontakty s médii a prodejem svých kreseb.

Elán začátečníka
Úplně první kolekce musel Kenzo vyrábět z různých látek, které levně nakupoval na bleším trhu. Výsledkem tak byly často velmi odvážné kompozice různých vzorů a nesčetného množství použitých látek. Roku 1970 se poprvé prosazuje se svou odvážnou kolekcí netradičních střihů a volně splývavých tvarů. Už o dva roky později získává prestižní ocenění Japonské asociace módních editorů. Svůj cit pro dramatičnost zase dává na odiv koncem 70. let, když své přehlídky umisťuje do prostoru cirkusového stanu, sám přijíždí na závěr na hřbetu slona.

Vliv východu
Kenzo Takada rozvířil módní svět zejména svým pojetím kombinací střihů, barev a drzými nápady. V jeho motivech často převládaly volné oděvy a jemné vzory, inspirované jeho rodným Japonskem. Ty však dokázal vždy nadčasově spojit s moderními trendy a nejednou tak předběhl svou dobu. Roku 1983 uvádí na trh svoji první mužskou kolekci oblečení a již o pět let později přichází i se svými neopakovatelnými parfémy. I zde je patrný vliv jeho domoviny, zejména v kombinaci přírodních vlivů a jejich vzájemného propojení s často až básnicky laděnými příběhy nebo nápady na jejich ztvárnění.

Parfémy z jiného světa
Ženská řada jeho parfémů doslova vyvolala senzaci. Proslulé byly jeho svěží směsi vůní a designové skvosty ve formě lahviček a flakonů. Jedním z příkladů je známá Flower By Kenzo, přestavená roku 2000, kterou vytvořil jen proto, že vlčí mák nemá žádnou vlastní vůni. Kenzo mu však chtěl nějakou vymyslet. Doplnění samotného flakonu o tuto výraznou květinu pak jen zvýraznilo jeho zajímavost. Mužským parfémům se zase snažil vtisknout nenápadnou sílu a mužnost, nikoliv však na úkor elegance a příjemného pocitu pohody. Roku 1991 tak přišel s první řadou vůní Kenzo Pour Homme určené mužům.

Nekončící sen
V roce 1993 byla značka Kenzo jako jedna z mnoha připojena k módnímu gigantu LVMH a pod jejími křídly dále pokračovala ve svém úspěchu. Rok po představení slavné Flower by Kenzo přichází na trh nová značka KenzoKI zaměřená na kosmetiku a péči o pleť. To už ve vedení firmy není zakladatel Kenzo Takada, který se roku 1999 odebral na odpočinek a vedení firmy přenechal svým nástupcům.  Posledním malým návratem k jeho celoživotnímu dílu a nekončícímu snu se tak stala roku 2005 jeho kolekce nádobí, bytových doplňků a nábytku s názvem Gokan Kobo – kurz pěti smyslů.

Kenzo – neopakovatelný zážitek
Nosit oblečení nebo vůni Kenzo tak pro její obdivovatele často neznamená jen mít ve vlastnictví světovou značku. Její tvůrce totiž dokázal své značce vtisknout i něco navíc. Máte-li zájem prožít něco nevšedního, oprostěte se od každodenního shonu a stresu a okuste výrobky značky Kenzo. Stačí jen zavřít oči a na chvíli se ponořit do tajemných vůní, které mají duši.