HELLO KITTY: animovaná japonská senzace

Světový unikát si mezi módními značkami drží značka Hello Kitty pocházející z Japonska. Původně animovaný příběh kočičí slečny se totiž stal v Asii naprostou bombou a z pláten kin a televizních obrazovek se dostal téměř všude. Hello Kitty je kočičí slečna s výraznou červenou mašlí u levého ucha a ústy, které jako by její tvůrce zapomněl nakreslit. Je výtvorem japonské společnosti Sanrio se sídlem v Tokiu a zejména pak animátora Ikuko Shimirua.

Od dětí až k dospělým

Původně kreslený seriál byl určen především dětem, postupem času tak kromě televizní zábavy vznikaly i filmy pro děti s kočičí představitelkou v hlavní roli. Následovaly hračky, trička, tašky, boty, dětské hodinky nebo školní pomůcky s jejím motivem. Zejména v Asii se však značka stala natolik proslulou, že brzy překročila hranice dětského světa a dnes můžeme nalézt Hello Kitty také na módních doplňcích, oblečení nebo limitované řadě kosmetiky.

Úspěch bez hranic

Hello Kitty je původem kočičí slečna, která žije v Londýně se svými rodiči a svojí sestrou-dvojčetem Mimmy. Od původních dětských obdivovatelů se přesunul zájem takřka na všechny, a proto dnes můžeme být svědky tak neuvěřitelných věcí, jako jsou tematické restaurace Hello Kitty nebo dokonce porodnice v Taiwanu, kde jsou v kittinkovském stylu kromě povlečení a zdí vyvedeny dokonce i lékařské formuláře. V Asii existuje také řada limitovaných platebních karet s tímto motivem. V roce 1990 byl v Tokiu otevřen i tematický park Sanrio Puronland, který může být jakousi asijskou obdobou světově proslulých Disneylandů.

Parfémy Hello Kitty

Kromě oblečení se však tato roztomilá kočička prosadila i do segmentu parfémů. Je logické, že svou hravostí, která je však zároveň elegantní a nápaditá, oslovuje spíše dětské zákaznice. Značka je oblíbená i mezi mladými lidmi milujícími originalitu.

Hello Kitty jako světový pojem

Význam této podivuhodné značky již ve spoustě aspektů přesáhl hranice módní ikony, stává se z ní totiž opravdu světový pojem, a to ve všech často i nečekaných souvislostech. Tato značka byla například organizací UNICEF oceněna titulem světový přítel všech dětí. Od Japonské vlády zase získala oficiální titul kulturního velvyslance pro turistiku, a to pro Hong Kong a Čínu. K dnešnímu dni dosahuje značka neuvěřitelného obratu více než 1 miliardy dolarů ročně a patří k nejúspěšnějším obchodním značkám světa. Mít na sobě tuto kočičku tak dnes neznamená jen dětinský doplněk, ale i příslušnost k jednomu ze světových trendů.

 

Autor: Parfemy.cz