Prada - kvalita a nenápadná okázalost

Za existenci značky Prada vděčíme zejména ženské části rodiny Prada a to i přesto, že její zakladatel byl právě proti ženám v obchodě velmi zaujatý.

Střípky z historie založení značky

V roce 1913 zakládají Fratelli Prada a Mario Prada obchod s koženým zbožím, ten si brzy získává velmi dobrou reputaci a rozrůstá se. Mario Prada je však silně zaujat proti ženám v obchodě, proto mají všechny příbuzné ženy z rodiny přísný zákaz vstupu do jeho obchodu. Když v polovině 50. let umírá, jeho syn odmítá pokračovat v jeho díle. Ironií osudu se tak vedení na dalších 20 let ujímá Mariova snacha. Její vlastní dcera Miuccia Prada se k obchodu dostává v roce 1970 a především její zásluhou se pak značka dostává mezi nejlepší módní ikony současnosti.

Cesta na vrchol

V roce 1977 potkává Miuccia Prada  talentovaného Itala Patrizia Bertelliho, který prodává vlastní kožené zboží. Ten jí navrhuje zahájení vlastní výroby nové převratné řady kožených zavazadel. Ta by měla nahradit zastaralé kufry a příruční brašny. Miuccia využije svého návrhářského talentu a přidáním nápadů Patricia Bertelliho, který je jmenován obchodním ředitelem firmy, začíná vznikat zcela nová éra značky Prada. V roce 1983 otevírá Prada svůj druhý obchod v Miláně a o rok později rozšiřuje své působení otevřením butiků ve Florencii, Paříži, Madridu a New Yorku. Ve stejném roce pak vzniká také první kolekce obuvi. Roku 1985 vzniká dámská kabelka Classic Prada, která se přes noc stává světovou senzací.

Moderní doba

V roce 1989 vzniká ženská kolekce Ready-to-wear, která znamená raketový vzestup popularity této značky. Čisté linie, luxusní vzhled a použití jednoduchých barev, to vše je tím pravým, co dokáže oslovit zákazníky. Přesto je zboží Prada právem řazeno mezi luxusní a jeho vlastnictví je symbolem prestiže. Na rozdíl od jiných značek patřící do této exkluzivní společnosti to však Prada nedává najevo nijak okázale.

V roce 1992 je založena řada Miu Miu, ta je určena pro mladé a jejím základním artiklem jsou oděvy vyrobené z umělých vláken. V letech 1993 a 1995 získává Prada prestižní ocenění rady amerických návrhářů (CFDA) za doplňky a jako designér roku.

Parfémy Prada

Kvalita a luxus čiší i z vůní Prada - první parfém uvedla značka na trh v roce 2003 a od té doby následovalo mnoho úspěšných linií od Infusion D´Iris po Candy. Prada nezapomíná ani na muže - i pro ty vytvořila parfémy, poslední novinkou byla Luna Rossa, která se ihned stala mezi pánskými zákazníky oblíbenou.

V dnešní době patří značka Prada k symbolům elegance a luxusu, které ani po letech neztratily nic ze své slávy.

Autor: Parfemy.cz