Parfém Diesel - pro nespoutané a troufalé

Slovo „Diesel“ už dávno v nikom, kdo se alespoň trochu zajímá o módu, neasociuje motory, nýbrž dobře padnoucí džínsy. V dnešní době Diesel symbolizuje nejen denim a oblečení, ale rovněž obuv, doplňky, hodinky, šperky a parfémy. Stále však v sobě nese ducha rebelantství a svobodomyslnosti – snad jako vzpomínku na ty džínové počátky.

Samotnou společnost založil roku 1978 Renzo Rosso, původně syn rolníka, který ve své rodné Padově vystudoval průmyslovou výrobu textilu. Následovalo studium na vysoké škole ekonomické v rámci univerzity v Benátkách. Ještě jako student, ve zmíněném sedmdesátém osmém roce začal podnikat a stal se spoluzakladatelem skupiny Genius Group, kde postupně vznikaly nové módní značky – mezi nimi především Replay a Diesel. V roce 1985 se Renzovi zdařilo díky akvizici v Dieselu osamostatnit a zároveň najal módního návrháře Wilberta Dase, z něhož udělal roku 1993 kreativního ředitele celé společnosti. Právě tento člověk dodal spolu s Rossim Dieselu originální tvář i přístup, který si díky nim značka zachovává dodnes. Sám Rosso k tomu podotýká: „Pro mě bylo vždycky nejdůležitější, abychom vytvořili něco výjimečného, ať už je to oblečení, výlohy obchodů, nebo reklamní kampaň.“

Dalším milníkem v image i rozmachu značky byla celosvětová kampaň z roku 1991. V roce 1996 společnost otevřela svůj první Diesel Store na Lexington Avenue v New York City. Roku 2000 Diesel získala společnost Staff International, vlastník takových módních značek jako Dsquared, Martin Margiela nebo Vivienne Westwood Red Label, ale úspěšná sestava Renzo Rosso a Wilbert Das dává módě Diesel její tvář i nadále. Původní výroba oblečení byla na přelomu tisíciletí rozšířena uznání o výrobu doplňků a parfémů. První hodinky Diesel byly vyrobeny před deseti lety a brzo získaly nejen „džínové“ zákazníky. Jejich svérázný styl působí jako magnet, navíc se vždy snoubí s materiály prvotřídní kvality a znamenitým zpracováním. Hodinky Diesel jsou určeny lidem, kteří mají odvahu zkoušet nové věci, smysl pro originalitu i určitou drzost, aniž by tak ztráceli na eleganci. V únoru 2007 se rozšířil sortiment o linii spodního prádla a plavek pro muže i ženy, které bylo možné pořídit i v maloobchodních řetězcích a obchodních domech. Téhož roku v listopadu se objevila luxusnější linie Diesel Black Gold. Postupně byly vytvořeny další řady Diesel Kids, 55 DSL a experimentální Diesel Style Lab.

„Myslím, že Diesel je tak jedinečný, protože jsme vždycky měli vlastní názor na styly a trendy,“ prohlašuje Renzo Rossi a tento koncept dodržuje se svým kreativním ředitelem už celá léta. Projevuje se nejen na oblečení a obuvi Diesel, ale i v reklamních kampaních, které se nebojí dělat si legraci ze samotné podstaty reklamy, být nekorektní, často aktuálně reagující na společenskou poptávku a zkrátka trochu oprsklé. Příznačný je už jejich slogan „For Succesful Living“ (Pro úspěšný život), který paroduje typické reklamní sdělení o tom, kterak nás koupě produktů učiní šťastnými. Známá je i jejich sexy kampaň reagující na obvyklé marketingové útoky na nižší pudy, která hlásá „Sex sells! Unfortunately we sell jeans.“ (Sex prodává!  Jenže my bohužel prodáváme džíny.) Tento pohled se pak odráží i v designu doplňků, netradičních ale chic šperků a samozřejmě i oblíbených parfémů, rozeznatelných spolehlivě dle barevných a sofistikovaných obalů a kreativních názvů jako Fuel for life (Palivo života), Plus Plus Masculine a Only The Brave (Jen odvážlivci), naznačující, že jde o vůně pro nespoutané a troufalé jednotlivce.