NINA RICCI: královna z Itálie

Jednou z nejslavnějších žen na poli módního návrhářství všech dob je zcela nepochybně Nina Ricci, která patřila v 30. letech minulého století mezi špičku oděvních tvůrců té doby. Po druhé světové válce se, za pomoci svého syna, dokázala znovu vrátit a až do dnešních dnů je tato značka symbolem síly a odhodlání módní královny 20. století.

Maria Nielli se narodila roku 1883 v Turíně a již ve svých pěti letech se s rodiči stěhuje do Florencie. Záhy získává svoji přezdívku Nina a roku 1895 se stěhuje znovu – tentokrát do Francie. Tam naplno propuká její nadšení pro módu, oblečení a svět střihů, barev, tvarů a vůní. Roku 1904 si bere za manžela zlatníka se jménem Luigi Ricci a mění své jméno na Maria Ricci.

Sbírání zkušeností
Roku 1908 získává mladá Maria, která si nyní nechává říkat svojí přezdívkou Nina, práci v módním domě tehdy známého návrháře Ruffina, kde pracuje jako designérka neuvěřitelných 20 let. Získává zde širokou škálu zkušeností, ale čím dál více poznává, že chce pracovat sama. Chce se osamostatnit, aby mohla prosadit řadu nápadů a nových trendů, se kterými její zaměstnavatel nesouhlasí.

Sláva dotýkající se hvězd
Roku 1932 tak Nina Ricci otevírá, společně se svým synem Robertem, vlastní módní dům, přestože je jí už téměř padesát let. Zkouší nová vlákna i látky přímo na tělech modelek, aby si ověřila správnost střihů a pružnost použitých materiálů. Nina Ricci tak nabízí elegantní a příjemné šaty okouzlujících a velmi ženských tvarů. Během 30. let získává obrovskou popularitu a z původní jedné malé místnosti se značka Nina Ricci rozrostla až ve slavný módní dům, který se rozkládá na 11 poschodích hned tří domů na stejné ulici.

Nálada doby
V letech po skončení druhé světové války Nina chápe, že je potřeba znovu přesvědčit svět, aby používal na míru šité oblečení. Chtěla prostřednictvím oděvů v lidech probudit touhu znovu žít. Díky nápadu jejího syna Roberta je roku 1948 uspořádána veliká přehlídka v Louvru, kde 150 předních modelek všech pařížských módních salónů předvádí šaty nejprestižnějších značek v čele s modely od Niny Ricci. Tato akce má obrovský úspěch a je následována turné po Evropě i USA. O rok později přichází mistr vůní Francis Fabron a vytváří pro Ninu Ricci legendu s názvem L´Air du Temps, neboli Nálada doby. Tato vůně měla prezentovat naději a vášeň lidí čekajících po hrůzných letech války na lepší časy, což bylo umocněno i skvostným designem křišťálové lahvičky se dvěma holubicemi. Tento parfém, svým stále aktuálním ztvárněním vášně a naděje, má i po více než 50 letech svým nositelkám co nabídnout.

Nadpozemské parfémy
Po obrovském úspěchu L´Air du Temps následovaly další parfémy jako Farouche, Capricci, Signoricci, Phileas, Fleur des Fleurs nebo řady Nina. I dnes lze jen velmi stěží popsat tyto čarovné kombinace vůní a zajímavých dojmů, kterými parfémy vynikají. Ať už tedy sáhneme po mužském či ženském flakonu, můžeme si být jisti, že z něj na nás vyskočí hluboko ukryté tóny přírody a ničím nepopsatelné omamné zážitky připomínající nezapomenutelnou krásu života.

Legenda žije dál
Když Maria „Nina“ Ricci roku 1970 umírá ve věku 87 let, zůstává za ní skvostné impérium dávající světu něco víc než jen vůně, oblečení nebo módní doplňky.  Zůstává tady legenda o chuti do života, legenda vyprávějící příběh o kráse, lásce, vášni a vůli zdolat všechny překážky. Zůstává tady legenda jménem Nina Ricci, jedna z největších návrhářek 20. století.