LANVIN: francouzská šikovnost

Pro širokou veřejnost je francouzská módní značka Lanvin zřejmě trochu méně známou, v žádném případě ji však nelze označit za bezvýznamnou.

Umělkyně na tom správném místě

Jeanne Lanvinová se narodila roku 1867 v Paříži, nebylo tedy divu, že ji světové město módy přivedlo právě k tomuto řemeslu. Vyučila se v krejčovském salonu a díky fantastickým nápadům a šikovnosti se brzy i prosadila. Roku 1909 ušila pro svoji vlastní dceru tak skvělé šaty, že je všechny její kamarádky chtěly také. Záhy začala šít nejen šaty pro dítka, ale i oděvy pro jejich maminky. Během několika málo měsíců už její výrobky oblékaly i velmi významné rodiny v Evropě.

Neotřelá praktičnost

Jeanne zaujala svými netradičními nápady, které však byly zároveň velmi praktické a pohodlné. Dokázala odlehčit upjatý a těžký styl tehdejší módy, a proto se její butik stal nejvyhledávanější značkou té doby. Díky umístění v Paříži se její umění velmi rychle šířilo v podstatě do celého kulturního světa. Mezi nejoblíbenější modely Jeanne Lanvinové patřily například komplety oblečení matka-dcera.

Sportovní styly

Roku 1920 přidala značka do své nabídky také oblečení pro muže, které následovalo stejnou tradici praktičnosti. Vystihla také potřeby této doby, kdy byla na obrovském vzestupu obliba sportu, a proto zaměřila své jednoduché a pohodlné střihy také do této oblasti, čímž si ještě upevnila místo v srdcích svých věrných zákazníků.

Vůně jako myšlenka

Jako průkopnice nových myšlenek dokázala značka Lanvin pochopit i rostoucí význam parfémů a proto již roku 1924 založila Lanvin Parfums SA. Jeanne Lanvinová pak volí jako hlavní cíl vyjádření pocitů a myšlenek pomocí směsí vůní. Její první špičkový parfém Arpége z roku 1927 tak vzniká při poslechu její dcery, která cvičila hru na klavír.

Změny po smrti Jeanne

Roku 1946 umírá zakladatelka značky Jeanne Lanvinová a celé módní a kosmetické impérium přechází na její jedinou dceru Marie Blanche de Polignac. Ta však umírá bezdětná, a proto se roku 1958 dědictví dostává do rukou jejího bratrance Yvese Lanvina. Přes řadu dalších změn pak roku 1996 získává 100% akcií značky světový gigant L´Oreal, od kterého je pak roku 2001 kupuje obchodní skupina Harmonie SA vedená tiskovým magnátem z Taiwanu.

Tradice pokračuje

Jeden z nejstarších módních domů světa tak pokračuje ve své tradici i dnes. Ač možná zastíněn většími a slavnějšími jmény konkurence, u opravdových znalců si stále vede skvěle. To dokazuje i úspěch původních či nových parfémů. V nedávné minulosti se na výsluní světového zájmu držela například parfémová řada Oxygene. I pánové si mohou užít lehkou vůni z dílny Lanvin v parfému L´ Homme Sport. V současnosti se zase značka snaží parfémem Eclat D´Arpége navázat na historii a unikátní odkaz minulosti. Určitě se jim to podařilo, protože se parfém již několik let drží na špici prodejnosti. Nádech této edice nejslavnějšího Lanvin parfému je veden snahou o čisté a přímé tóny tak, jak tomu bylo u původní varianty, přesto však s větším důrazem na energii a život.

Chcete i vy zkusit více než 100 let tradice a umění této unikátní značky? Potom si pořiďte jeden z neopakovatelných parfémů. Ukážete tak ostatním, že světu módy opravdu rozumíte, značku Lanvin totiž preferují jen opravdoví znalci.

Autor: Parfemy.cz