loading

DKNY: Amerika v luxusním balení

Mezi nejznámější symboly moderního umění v oblasti módy a oblékání patří zcela jistě proslulá americká značka DKNY. Jen málokdo z běžných spotřebitelů však tuší, že se za touto zkratkou skrývá jméno nevšední návrhářky Donny Karan, která musí svoje nápady často zdlouhavě vysvětlovat řadě spolupracovníků  -  neumí totiž kreslit.

Donna Ivy Faske se narodila 2. října 1948 v New Yorku a už od malička měla přístup k módním přehlídkám. Její matka byla modelkou a nevlastní otec krejčím, mohla tedy nahlédnout do tohoto světa z obou stran. Již ve svých 14 letech si začala přivydělávat prodejem oblečení a hned po studiích získala i zajímavou nabídku na práci u známé americké návrhářky Anne Klein, kde se po čase stala hlavní designérkou.

První proměny
Jako hlavní návrhářka módního domu Anne Kleinové příchází i s řadou inovativních nápadů a vlastních myšlenek. Na začátku 70. let si bere za muže Marka Karana. Krátce poté uvádí úspěšnou řadu Essentials Line a v roce 1980 pak i naprosto převratný návrh kolekce nazvané Seven Easy Pieces. Touto zajímavou kombinací sedmi základních druhů dámského oblečení, které lze mezi sebou volně kombinovat podle potřeby, doslova šokuje New York. Návrh se stává okamžitě šlágrem a Donna Karan je rázem celebritou.
 
Vlastní tvorba
V roce 1989 odchází Donna Karan po mnoha letech od Anne Kleinové a zakládá vlastní značku Donna Karan New York neboli DKNY. Jejím tématem je luxus a elegance, které umně kombinuje mezi sebou. Modely se stanou symbolem moderní Ameriky, zejména pak multikulturního New Yorku. Nadčasové nápady a smysl pro detail dělají z její tvorby něco víc než jen obyčejné oblečení. Expanze do Evropy se jí ze začátku příliš nedaří kvůli velmi špatné logistice a pochybné kvalitě zboží. V roce 1990 je tak nucena založit logistickou centrálu v Amsterdamu. Roku 1998 je na vrcholu, když se její kolekce sportovního oblečení prodávají za dvojnásobnou cenu než sportovní kolekce značky Calvin Klein.

Parfémy pro vyvolené
Podle názorů odborníků i samotných kupujících se umí Donna Karan prosadit svým osobitým způsobem i v oblasti parfémů. Ty jsou nadčasové, moderní, energické a smyslné, přesně jako celá značka DKNY. Vášeň a touha vyjádřená v řadě Be Delicious nebo luxusní kolekce Gold jsou vyjádřením ženské výjimečnosti a krásy. U mužů dává, kombinacemi svých vůní, naopak najevo energii a neskrývanou sílu, jako je tomu například u parfému DKNY Men nebo Red Delicious Men. Jejich použitím tak ukazujete svoji jedinečnost a chuť do života.
 
Hodinky s energií New Yorku

Také široká škála hodinek této značky patří mezi zajímavé a provokující. Jsou veselé, rychlé, nevšední a drzé, stejně jako DKNY, stejně jako samotný New York. Jste-li aktivní a moderní žena, můžete sáhnout po opravdu ojedinělém designu, jaký nabízí například model NY 4449 osázený zirkony a minerálním sklem. Pokud chcete doslova omráčit, sáhnete po typu NY 4663.  Mužům nabízí tato nevšední návrhářka pocit svobody a jedinečnosti. Krásnou klasiku modelu NY 4445 jednoduše nelze srovnávat s řadou podobně vypadajících hodinek jiných tvůrců. Za zmínku stojí také typ NY 4411, který dokazuje styl, energii a rychlost značky.

V centru pozornosti
V roce 2001 firmu kupuje luxusní světový módní gigant firma LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) za 243 milionů USD. Donna Karan se od té doby začíná ve velkém věnovat charitě a zůstává ve firmě jako hlavní ředitelka a návrhářka. V roce 2008 znovu obnovuje přerušenou řadu Fragrance line z 90. let vytvořením nových modelových řad, kterými jsou DK Fuel for Men, Signature, Chaos, a Black Cashmere. K dispozici jsou exkluzivně pouze v luxusních domech v USA (Bergdorf Goodman New York) a v Anglii (Harrods Knightsbridge). Moderní, neústupná a průbojná značka tak žije dál a je stále v centru pozornosti pro svou vytříbenou eleganci a nevšední dravost.


Aktuální články

  • Parfémy pro každé znamení horoskopu

    Už máte svůj oblíbený parfém? Při výběru parfému se nejčastěji řídíme tím, zda nám voní nebo naopak. Důležitá je pro nás také momentální nálada a rozpoložení, vrozený temperament a životní filozofie. Pokud čtete horoskopy, jistě víte, že naši povahu ovlivňuje do určité míry znamení, ve kterém jsme se narodili. Jak tedy vybrat parfém podle znamení zvěrokruhu? Nechte se inspirovat. Vůně pro Kozorohy Pokud jste se narodili ve znamení Kozoroha, pak vězte,...

  • Magnetifico – kouzlo feromonů

    Značka Magnetifico se zaměřuje na muže. Jedinečné spojení parfémů obsahujících feromony, se stalo doslova bestsellerem mezi pánskými parfémy. Je všeobecně známo, že právě feromony mají velký vliv na vaše charisma, sexappeal, sebevědomí i atraktivitu. Představujeme vám zcela novou řadu parfémů Magnetifico s feromony, které by neměly uniknout vaší pozornosti.   Co jsou to feromony? Feromony pro muže lze rozdělit na dvě základní kategorie, a to na...

  • DARA BAGS nejsou jen krásné kabelky, ale i nové vůně

    Značku Dara Bags netřeba dlouze představovat. Originální, kvalitní a krásné kabelky z dílny úžasné návrhářky Dariny Hubáčkové prostě milujeme. Ručně šité skvosty jsou ryze česká práce a jsou vyráběny v limitovaných edicích. Nebudete vědět, kterou dřív! Pokud se chcete pokochat, na modnidoplnky.cz jich máme spoustu, nebudete vědět, kterou dřív. A protože my ženy ke svému životu nutně potřebujeme nejen správnou kabelku, ale i tu pravou vůni, rozšířila Dara Bags...

Více než 200 výdejních míst
Blesková doba dodání
x

Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
OK Více informací